Scriptie

scriptie

Afstudeerscriptie

Hoe creer ik met beschikbare data, nieuwe relevante content?

Als we een vraag hebben over bijvoorbeeld “Welke helm is er goed wanneer je gaat snowboarden” dan stellen we deze vraag binnen de Google zoekmachine. We zoeken tussen de resultaten en klikken op de link die antwoordt geeft op onze vraag. Maar hoe zorg je als adverteerder er nou voor dat jouw content relevant is aan waar op gezocht wordt?

Fresh Fruit Digital (FFD), hoofdopdrachtgever van deze opdracht, krijgt regelmatig de vraag van klanten, in dit geval Bever, of zij kunnen zien waar consumenten op zoeken. Deze vragen kan FFD uit de zoekmachine pikken. Dit wordt echter op dit moment gedaan aan de rechterkant van de customer journey. Hierbij wordt gekeken naar de bezoeker die de mogelijkheid heeft om klant te worden. Deze bezoeker selecteert FFD uit de zoekmachine. Toch zoekt FFD naar een andere manier om dit te gaan doen.

FFD heeft namelijk de behoefte om meer naar de linkerkant van de customer journey te gaan, het awareness gedeelte, en om dit te kunnen bereiken is deze opdracht ontstaan.

Binnen de opdracht is gekeken naar een oplossing om door middel van beschikbare bronnen als Google Analytics en SEO opzoek te gaan naar een manier om relevante content te creëren en aan te bieden aan (potentiele) klanten. Naast de vraag van FFD heeft, 2de opdrachtgever, Bever de wens om met de oplossing zo ver mogelijk de longtail in te gaan en zoveel mogelijk vragen relevant te beantwoorden middels huidige beschikbare data. In deze opdracht zal er een oplossing worden ontwikkeld voor zowel FFD als Bever. Lees hier meer over in mijn scriptie.

Uiteindelijke cijfer voor mijn afstudeerscriptie was een 8!