Wingle

Wingle

Wingle

Concept & Hoe zorg ik ervoor dat ik 4 verschillende bezoekers aanspreek?

Concept van Wingle: Wingle is ontstaan uit de behoefte om mensen samen te brengen. “Ontmoet nieuwe mensen, ga samen naar de film.” In dit digitale tijdperk heeft de mens meer mogelijkheden om contact te hebben dan ooit en tóch is er een groeiende behoefte om nieuwe mensen te leren kennen. Datingapps vliegen je om de oren en ‘leer nieuwe mensen kennen’ Facebookgroepen schieten als paddestoelen uit de grond. Hoe is het dan mogelijk dat 53% van de mensen een activiteit laten schieten omdat ze in hun omgeving niemand hebben om mee te gaan? Dat terwijl meer dan de helft ervoor open staat om sociale activiteiten (zoals uit eten gaan of een bioscoop bezoeken) uit te voeren met mensen die ze niet kennen. Mensen voeren liever een activiteit uit met iemand die ze niet kennen, dan dat ze hem alleen uitvoeren. Daar speelt Wingle op in.

Hoe zorg ik ervoor dat ik 4 verschillende bezoekers aanspreek?
Het internet heeft 4 verschillende gebruikers, namelijk:

  • Competitieve bezoeker, beslist snel op basis van feiten
  • Methodische bezoeker, beslist langzaam op basis van feiten
  • Humanistische bezoeker, beslist langzaam op basis van gevoel
  • Spontane bezoeker, beslist snel op basis van gevoel


  • In het design hierboven spreek ik alle 4 de gebruikers aan. De spontane bezoeker wordt aangesproken met de sfeerfoto op de achtergrond waarbij de methodische bezoeker aangesproken wordt door de lees meer knop.

    Daarnaast is er een gedeelte waarbij te zien is hoeveel gebruikers Wingle heeft en hoeveel activiteiten zijn aangemaakt. Dit gedeelte moet de competitieve bezoeker triggeren. Dit zijn namelijk snelle feiten die de doorslag kunnen geven. Daarnaast is er het gedeelte toegevoegd waar een review te zien is. Hierdoor kunnen we inspelen op het gevoel van de humanistische bezoeker. Door het lezen van de verschillende reviews wekken we vertrouwen op en zorgen we wellicht voor meer gebruikers.

    Bij deze opdracht heb ik rekening gehouden met user experience & user centered design